Gheorghe Dobre(Foto: )
Ca si cum nu se calca destul pe bataturi cu Politia de Frontiera si cu Autoritatea Navala Romana, Serviciul de Securitate si Siguranta Portuara din subordinea Administratiei Portuare a fost supus unui scenariu de rotire a cadrelor. Rocada a avut loc la initiativa ministrului Transporturilor, Gheorghe Dobre, ca singura masura de eficientizare a componentei de securizare a Portului Constanta.
Insa, chiar daca ministrul se poate mandri acum ca a facut ceva pentru securitatea portuara, in realitate masura este puerila si nu rezolva in nici un fel gravele probleme din acest domeniu.
Portul ramane in continuare un teritoriu al nimanui, in care aproape oricine isi poate face simtita prezenta in dane fara nici o justificare, hotii de fier vechi, silico-mangan, tabla si combustibili se simt ca acasa, iar gaurile de zile mari din gardul de securitate fabricat pe bani grei de Ion Tiriac demonstreaza cat de sigura este incinta portuara.
La initiativa ministrului Transporturilor Gheorghe Dobre, 27 de angajati ai Administratiei Portuare din cadrul Serviciului de Siguranta si Securitate (cunoscut opiniei publice dupa denumirea americanizata „Port Security") au fost mutati din zona de competenta a danelor din Portul Constanta Sud-Agigea in danele din Portul Constanta.
In locul lor au fost adusi alti 27 de angajati ai Port Security, din cei 42 care se ocupau de securitate in zona constanteana a portului. Rotirea de cadre a intrat in vigoare la sfarsitul saptamanii trecute, ca urmare a unui ordin ministerial semnat de titularul Transporturilor Gheorghe Dobre, probabil ca o continuare fireasca a politicii de inspiratie Basescu din ramura vamala.
Rocada a avut loc chiar inainte ca seful Administratiei, Mircea Banias, sa afle de ordinul cu p