Pariloto este ultimul produs al Loteriei Romane, dar, in acelasi timp, si brandul cu cel mai spectaculos salt in randul caselor de pariuri din Romania. Jocul Pariloto a fost lansat la 24 septembrie 2004, ca raspuns la cererea jucatorilor pentru organizarea de catre Loteria Romana a pariurilor in cota fixa.
La mai bine de un an de la debutul pe piata, se poate vorbi despre o crestere continua a jocului, atat din punctul de vedere al numarului de participanti, cat si din cel al incasarilor. Un avantaj oferit jucatorilor la Pariloto este numarul mare de agentii, peste 1500 in toata tara, si lipsa taxei de 15 la suta.
Importanta in alegerea pariorilor este si suma minima pe care se poate paria, 1 leu la Pariloto, fata de 2 lei plus taxe la Astra si Stanleybet. Cele mai mari castiguri pe un bilet Pariloto s-au situat in jurul valorii de 80.000 lei (800 milioane lei vechi), dar se inregistreaza frecvent castiguri de 10.000-20.000 de lei.
Sumele pariate variaza in functie de evenimentele din oferta. De regula, un jucator pariaza mai multe bilete, suma medie putandu-se situa intre 50 si 1.000 de lei. Pragul superior pentru un eventual castig este de 200.000 de lei, in timp ce la Astra este de 30.000 de lei, iar la Stanleybet, de 150.000.
Un element la care Pariloto este inca deficitar este oferta de joc, inferioara fata de concurenta, dar Adrian Albu, director de marketing la Loteria Romana, ii asigura pe clientii Pariloto ca acest lucru se va schimba in scurt timp.
Cel mai important bookmaker privat este casa de pariuri cu capital croat Astra Bettings, care s-a lansat pe piata romaneasca in anul 2001. In momentul de fata detine 250 de agentii, in toate orasele cu peste 10.000 de locuitori, dar acum tendinta se indreapta spre localitatile mici.
„Avem o evolutie liniara, conform business-planului. In