Cei care n-au inteles niciodata ce inseamna VCR si pe care abrevierile tehnice ii baga in sperieti au toate motivele sa se cruceasca: in numele inovatiei si cresterii economice globale, liderii pietei media promit ca televizorul, telefonul si calculatorul nu se vor mai numi niciodata asa, ci vor purta nume cu rezonante demne de „Star Trek", de genul DVB-C/-S/-T, HDTV sau IPTV.
Intr-o epoca in care diferentele dintre marile canale de media si comunicatii dispar, cand poti citi stirile la televizor si ai posibilitatea de a vedea emisiunea favorita pe telefonul mobil, expertii mondiali in domeniu cauta noi sensuri pentru masinariile tot mai sofisticate pe care le scot pe piata de la luna la luna.
Unul dintre ele, prezentat drept „valoarea adaugata a media", consta in aceea ca, daca la nivel economic si politic inovatia este principalul mecanism pentru progres, evolutiile tehnologice din domeniul comunicarii in masa sunt un varf de lance.
Ideea ii va reuni, spre sfarsitul acestei luni, la München, pe expertii in domeniu din Europa, in cadrul unei Zile Media intitulate „Valoarea adaugata a media - motor pentru inovatie si dezvoltare".
Pentru omul de rand, care nu a reusit inca sa se acomodeze cu ideea ca trebuie sa lase deoparte analogul in favoarea televiziunii digitale si mobilul banal pentru un 3G fatos, aceasta valoare adaugata suna stiintifico-fantastic.
Reuniunea din Germania isi va concentra atentia asupra ultimului val de tehnologii in materie de comunicare in masa, multe dintre ele aflate inca in stadiu de experiment.
Este vorba despre sistemele Digital Video Broadcasting (DVB), despre televiziunea prin protocol de Internet (IPTV) sau televiziunea digitala de inalta definitie (HDTV), care urmeaza sa completeze sau chiar sa ia curand locul pe piata unor tehnologii extinse deja pe piata occident