(Foto: Gazeta de Cluj)
"Centrul de marketing pentru produse agroalimentare" trebuia sa produca in aceste zile primele sale profituri * Pe santier, deocamdata exista doar scheletul unei hale * Presedinta Ana Gavrea incearca sa duca presa de nas * Proiectul, finantat din fonduri europene si bani de la bugetul national si local se dovedeste a fi o pusculita pentru o serie de firme "binecunoscute"*
Pe unul din santierele de la marginea Clujului, mai exact cel aflat in comuna Apahida intre halele de productie ale firmei Rondocarton si Aeroclubul Dezmir se construieste de mai bine de un an "Centrul de marketing pentru produse agroalimentare". Proiectul este realizat de catre Consiliul Judetean in colaborare cu structurile europene, prin programul Phare.
Initial, proiectul avea un buget total de 4,146 milioane euro, din care 2,537 milioane euro (61,21 %) sunt contributia Comisiei Europene, 986.401 euro (23,79 %) sunt contributia statului roman, iar fix 621.942, 63 euro (15 %) reprezinta contributia beneficiarului local, adica Consiliul Judetean (CJ) Cluj.
Constructia trebuia finalizata in luna august, Centrul trebuind teoretic sa produca profit deja in momentul in care cititi aceste randuri. Din pacate insa, la marginea Clujului, deocamdata a rasarit doar scheletul unei hale.
Potrivit presedintelui CJ Marius Nicoara, finantarea europeana se ridica acum din cauza intarzierilor la peste 3 milioane de euro. In mod logic si pastrand proportiile au crescut si alocarile din partea statului si cele din partea CJ.
Sa visam en gros
Centrul de marketing arata foarte bine pe hartie, in ipostaza de proiect. Astfel, viitorul centru ar trebui sa aiba o hala pentru prelucrare, depozitare, ambalare si desfacere a produselor agroalimentare.
@N_