In domeniul retailului, 2005 este, cu siguranta, anul asaltului discounterilor. Preturile mici, apropierea de locuinta, functionalitatea acestor magazine, care permit o „cursa" de cumparaturi pentru produsele de baza in circa 20 de minute, sunt principalele argumente ale acestora. Hipermarketurile sunt pregatite deja pentru contraofensiva.
Saptamana trecuta, doi dintre marii discounteri internationali de origine germana - Plus Discount si Kaufland - si-au facut intrarea pe piata romaneasca, inaugurand simultan magazinele din Bucuresti. Plus, divizia de discount a grupului Tengelman, este prezenta in sapte tari europene, cu 3.700 de magazine.
In Romania, Plus intentioneaza sa deschida 120 de magazine in urmatorii 4-5 ani, in orasele cu peste 40.000 de locuitori. Kaufland face parte din grupul german Lidl Schwarz, iar joia trecuta a deschis in Bucuresti primul sau magazin local care practica o politica de discount.
Este a 656-a unitate pe plan mondial, Kaufland vizand orasele cu peste 100.000 de locuitori si un ritm de extindere de 15-20 magazine pe an.
Pe piata romaneasca mai sunt prezenti si alti discounteri, toti cu planuri mari de extindere. Grupul german Rewe, cu magazinele Penny, deschise in iunie anul acesta, si magazinele XXL Mega Discount, care implinesc deja patru ani in Romania, are in obiectiv pentru urmatorii ani construirea a 50 de magazine de discount XXL Megadiscount si PENNY Market.
Alti discounteri sunt magazinele Profi, apartinand grupului Louis Delhaize. MiniMAX Discount, prezent deja in cateva orase din tara, a anuntat ca intentioneaza sa dezvolte o retea de 150 de magazine in viitorii cinci ani.
Potrivit previziunilor echipei de consultanta Roland Berger, numarul magazinelor hard discount va fi de circa 160 in anul urmator.
Conceptul hard discount
Magazinele har