Un fitil aprins acum un an de Consiliul General al Municipiului Bucuresti (CGMB) urmeaza sa ajunga la explozibil peste doi ani, in octombrie 2007, cand va produce oaresce valvataie pe pia]a benzinariilor din Capitala. Este vorba de „Regulamentul privind regimul de amplasare a sta]iilor de distribu]ie a carburan]ilor pentru alimentarea autovehiculelor"
In esen]a, regulamentul introduce condi]ii drastice (de mediu si de alta natura) pentru reautorizarea benzinariilor si interzice autorizarea de benzinarii in zona 1 a Capitalei, fapt rar in metropolele din Uniunea Europeana. Avantaja]i de aceasta masura vor fi cei de la Petrom-OMV, care au nu mai pu]in de 30 de benzinarii in zona 1.
Prin compara]ie, Lukoil are doar 6 benzinarii in zona 1, Mol (care a preluat, dupa cum se stie, sta]iile Shell) are 5, iar Rompetrolul - numai doua. Asadar, OMV va de]ine suprema]ia pe vecie in Capitala sau va avea de vandut 30 de mine de aur in eventualitatea ca se va retrage la un moment dat de pe pia]a, cum a procedat Shell. Cu siguran]a, pre]ul benzinariilor deja existente in zona 1 va sari in aer.
Zonare
Motivarea hotararii CGMB este data chiar in textul normativului: „Op]iunea pentru dezvoltarea durabila si protejarea valorilor sociale, culturale si naturale ale Capitalei".
Coroborat cu noile condi]ii cerute pentru autorizarea-reautorizarea benzinariilor, este un alt fel de a spune ca sta]iile de alimentare a autovehiculelor sunt, in prezent, toxice, ca amenin]a „valorile sociale, culturale si naturale". Criteriile de autorizare ]in cont, in primul rand, de o zonare a Bucurestiului, dupa cum urmeaza:
• In zona I nu se vor mai construi benzinarii, fiind permisa doar modernizarea, nu si extinderea celor existente;
• In zona II (cuprinsa intre limita zonei I si limita intravilan 1998) se vor putea construi benzinarii cu maxim