Actionarii producatorului de masini de lux Porsche au primit o veste proasta la inceputul lunii octombrie. Conducerea societati a hotarat sa cumperere circa opt procente din partenerul mai mare, dar mai putin profitabil, Volkswagen. Miscarea contrazice orice logica a profitabilitatii, avand in vedere ca Porsche este una dintre cele mai profitabile comapnii din domeniu. Dovada cea mai clara a dezaprobarii a venit imediat, actiunile constructorului de elita scazand substantial dupa aparitia primel
Actionarii producatorului de masini de lux Porsche au primit o veste proasta la inceputul lunii octombrie. Conducerea societati a hotarat sa cumperere circa opt procente din partenerul mai mare, dar mai putin profitabil, Volkswagen. Miscarea contrazice orice logica a profitabilitatii, avand in vedere ca Porsche este una dintre cele mai profitabile comapnii din domeniu. Dovada cea mai clara a dezaprobarii a venit imediat, actiunile constructorului de elita scazand substantial dupa aparitia primelor zonuri privind cumpararea actiunilor.
Exista totusi o logica in aceasta tranzactie. Industria auto germana angajeaza direct sau indirect mai mult de 10 la suta din forta de munca a celei mai puternice economii europene. Iar Volkswagen este unul, daca nu cel mai mare dintre angajatori, asa ca autoritatile germane, locale si centrale au cautat o solutie de subventionare discreta a gigantului cu probleme. “Parteneriatul” cu Porsche a venit deci ca o manusa pentru toata lumea, mai putin pentru actionarii minoritari ai constructorui de lux. Volkswagen a intrat astfel in clubul exclusivist al campionilor nationali, acele firme mari care, cu un lobby adecvat, reusesc sa se cuibareasca la sanul statului, fara sa mai fie nevoite, cel putin pentru o perioada, sa-si faca griji pentru pierderea cotei de piata.
Organizatia Mondi