Este vorba despre o serie de companii la care statul este actionar majoritar, care furnizeaza servicii de interes public cu tarife destul de ridicate pentru buzunarul cetatenilor. Unele sunt profitabile, aducand venituri la stat, altele pierd bani. Salariile incasate de membrii consiliilor de conducere sau de administratie ar trebui, conform legii, corelate cu performantele companiei. Acest lucru insa nu se intampla, potrivit controalelor Curtii de Conturi. Drept urmare, nu este de mirare ca ave
Este vorba despre o serie de companii la care statul este actionar majoritar, care furnizeaza servicii de interes public cu tarife destul de ridicate pentru buzunarul cetatenilor. Unele sunt profitabile, aducand venituri la stat, altele pierd bani. Salariile incasate de membrii consiliilor de conducere sau de administratie ar trebui, conform legii, corelate cu performantele companiei. Acest lucru insa nu se intampla, potrivit controalelor Curtii de Conturi. Drept urmare, nu este de mirare ca avem acces restrictiv la informatiile despre banii pe care directorii acestor institutii ii baga in buzunar.
Compania Nationala de Investitii, SC Transport Public SA Vrancea, Societatea Nationala a Apelor Minerale din Romania, CFR Marfa, CFR Calatori. Acestea sunt numai cateva institutii la care declararea averilor s-a facut cu cantec sau nu s-a facut deloc. Unele institutii fie au refuzat sa transmita informatii, fie au transmis raspunsuri incomplete. O parte din directori au acceptat, abia dupa reclamatia administrativa inaintata de Centrul de Resurse Juridice (CRJ), sa trimita copii ale unor declaratii de avere completate pe genunchi. Cativa nu au raspuns nici reclamatiei administrative, iar o a treia categorie de directori, aproape simpatici, au promis ca le vor trimite in curand. In fine, exista si ultima categorie, minoritara,