Codrut Seres(Foto: )
Ministerul Economiei si Comertului a hotarat ieri sa retraga oferta de vanzare a Santierului Naval Mangalia. Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie (OPSPI) a invocat in ultima clipa o situatie exceptionala si a decis sa anuleze licitatia.
Motivul a fost unul cat se poate de serios, intrucat nici una dintre cele trei firme ramase in cursa nu a reusit sa indeplineasca obligatiile impuse de caietul de sarcini. Mai mult, existau suspiciuni intemeiate referitoare la seriozitatea ofertantilor cu privire la viitorul Santierului Naval.
Codrut Seres, ministrul Economiei si Comertului, a declarat in exclusivitate pentru cotidianul „Replica" faptul ca a preferat sa amane cu o luna de zile licitatia decat sa compromita sansele de reabilitare a santierului.
„Nici una dintre societatile inscrise in cursa nu indeplinea conditiile impuse. Pentru eliminarea oricaror suspiciuni am hotarat sa anulam licitatia".
Potrivit ministrului Seres, Grupul Energetic Tender (apartinand controversatului om de afaceri Ovidiu Tender) si Daewoo Mangalia Heavy Industries au datorii foarte mari la bugetul de stat (peste 700% din cifra de afaceri), astfel incat nu prezentau o bonitate corespunzatoare.
Cea de-a treia firma inscrisa in cursa, 2x1 Holding Cape Midia Shipyard, nu a putut prezenta in termenul de 30 de zile impus sa depuna toate datele fiscale aflate la Ministerul Finantelor. In conditiile in care toate societatile „aveau bube", dupa cum a mentionat Seres, acesta si-a exprimat temerea intemeiata ca se urmarea, de fapt, vanzarea la fier vechi a santierului.
In conditiile in care statul doreste totusi reabilitarea societatii si nu distrugerea ei, ministrul a decis amanarea licitatiei cu o luna