Monica Tatoiu, anuntand decizia firmei Oriflame de a nu mai investi in Romania, ci in Rusia, a reusit sa demonteze veridicitatea Tezei de la Snagov, enuntata, in septembrie, de Calin Popescu Tariceanu. Atunci, la reuniunea consultativa cu partenerii sociali, premierul chiar credea cand declara: "Este nevoie sa lansam o serie de politici economice viabile in domeniul social si, pentru aceasta, Guvernul are nevoie de venituri sigure. Pentru a pune in miscare economia, pentru a genera aceste venituri, avem nevoie de un cadru fiscal stabil, care sa le permita companiilor romanesti si straine sa-si faca planuri de afaceri pe mai multi ani si care sa le confere confortul necesar pentru a realiza". Insa practica bate teoria si din tot ce s-a promis la Snagov nu s-a realizat decat "Codul lui Vladescu", adica o fiscalitate ce asigura o constanta in modificare. De altfel, chiar la instalare, ministrul Finantelor, Sebastian Vladescu, era sincer, sustinand ca doreste sa "bulverseze" mediul de afaceri pentru... a diminua economia subterana. Si s-a tinut de cuvant elaborand un Cod fiscal plin de variabile, numai "bun" pentru ca "firmele romanesti si straine sa-si faca planuri de afaceri pe mai multi ani" - asa cum cerea primul-ministru. Degeaba au protestat partenerii sociali, multi prezenti si la Snagov, pentru situatia actuala, caci nimic nu s-a schimbat, si nici nu se vad sanse de schimbare. Iar rezultatele se vad.
Oriflame, reclamand "aberatiile" fiscale, a hotarat sa vanda terenul pe care urma sa construiasca o fabrica in Romania. Astfel, investitia de 50 de milioane de euro a fost mutata, cu consecintele de rigoare in Rusia. Daca acesta ar fi un caz izolat, cauzat de faptul ca actionarii s-ar fi trezit cu fata la cearceaf, poate ca subiectul nu merita atata atentie. Dar numai in acest an Romania a mai pierdut proiecte investitionale de 143 de milioane de euro. Firma f