Luni seara, Gigi Becali a fost oaspetele lui Dan Diaconescu, intr-o emisiune scandaloasa. Pretextul: decizia lui Sebastian Bodu, seful ANAF, de a-i pune sechestru pe avere din cauza uriasei datorii la stat a clubului Steaua, de 11,7 milioane de euro.
Becali a indemnat telespectatorii la evaziune fiscala, a amenintat autoritatile cu tot felul de represalii fiindca i s-au cerut banii si, in general, s-a dat in spectacol in felu-i bine-cunoscut.
Indignarea unei parti a publicului nu il va scoate insa pe afacerist din sumarul jurnalelor TV si al talk-show-urilor si nici din paginile ziarelor. Consiliul National al Audiovizualului nu are parghii foarte eficiente pentru lupta impotriva acestui tip de emisiuni, iar alte autoritati nu s-au sesizat nici cu alte prilejuri asemanatoare.
Acestea fiind zise, singurul lucru care ramane de facut este cautarea unor explicatii pentru asa-numitul fenomen mediatic Becali.
Istoria
Se stie ca Gigi Becali a fost adus in prim-plan de redactia sport a Pro TV, care a obtinut audienta ridiculizandu-l pe presedintele de club sau preluandu-i diferite afirmatii-soc, fara mare legatura cu fotbalul. O parte a publicului a ras cu Gigi Becali, iar o alta, mai putin numeroasa, a ras de el.
Becali a fost preluat in continuare de redactiile „generaliste", ca urmare a implicarii in politica si a gesturilor mai mult sau mai putin sfidatoare gen achizitia unui Maybach. Concluzia logica (cel putin pe piata TV romaneasca): una dintre televiziunile importante planuieste, in mare secret, un show de divertisment cu Gigi Becali ca moderator.
Ce-l roade pe Becali
O observare a Monitoring Media, pe intervalul 1 ianuarie-20 septembrie 2005, arata ca Gigi Becali a avut, in jurnalele de stiri a opt televiziuni, 135 de aparitii si referiri.
Cifra e comparabila cu c