- Social - nr. 206 / 19 Octombrie, 2005 Pentru coplesitoarea majoritate, toamna este anotimpul culegerii roadelor, dupa aproape un an de truda. Este anotimpul belsugului. Este anotimpul frunzelor ruginii, al mustului, castanelor, nucilor si insiruirea ar putea continua. Tractoristii zburda pe ogoare de dimineata pana seara, cu utilaje potrivite. Pentru ei este sezonul in care lucreaza din plin si consuma motorina. Nu ei, ci utilajele, daca dupa furturile din conducte mai ramane ceva si pentru agricultura. De regula ramane si se gestioneaza cu pricepere. Sa vedem si cum se face acest lucru, la o firma, una dintre cele multe din judet. Se doreste ramanerea in anonimat. Le respect dorinta. POTICNIREA IN COMBUSTIBIL La firma, tractoristul, dis-de-dimineata, sare precipitat pe tractor cu o tija in mana aratand-o paznicului: "Ai incurcat-o nene, s-a furat motorina din rezervor! Esti bun de plata! Paznicul raspunde calm: "Nu s-a predat nici o motorina, voi stiti ce aveti prin rezervoare, goliti-le si luati-o cu voi!". Problema ajunge la administratorul firmei, care este de parere: "Banuiesc ca unul din paznici pare sa fure din motorina, dar toata lumea in tara asta fura. Nu merita dat la ziar asa ceva, sa se faca caz pentru 2-3 litri de motorina". Asta poate sa fie asa. Dar sa notam si un punct de vedere al sefului de sectie, adus recent la firma cu menirea sa reglementeze problemele combustibililor lichizi: "Ba, apai vezi ce scrii de aici la ziar, ca s-ar putea sa iei o mama de batuta, de la baieti, cum n-ai mai pomenit". In legatura cu intelectuala exprimare, nu-mi ramane decat sa ma conformez si, tremurand de frica, sa vedem ce rezulta mai departe. BALACIREA IN COMBUSTIBIL Problema importanta a achizitionarii motorinei, depozitarea, repartizarea pe utilaje in functie de lucrari revine exclusiv sefului de sectie. Este singura persoana care gestioneaza combustibilu