Alti bani, alta distractie... inutila. Cel putin asa intelegem noi din anuntul facut, recent, de premierul Calin Popescu Tariceanu de a infiinta Compania de Dezvoltare a Infrastructurii. Aceasta noua companie, la care statul va detine integral pachetul de actiuni, suntem informati, va gestiona proiecte precum constructia de autostrazi, drumuri, poduri, telecomunicatii si IT, mediu si energie. Mai mult, desi se afla in faza dezbaterii publice, proiectul guvernamental are si termen de punere in practica, adica ultimul trimestru al anului viitor. Nici nu a fost bine studiat ca acest proiect are deja sustinatori "dezinteresati", cum ar fi analistul economic Daniel Daianu. Este si normal atat timp cat domnia sa, prin Grupul de Economie Aplicata, este unul dintre analistii cu care Guvernul se consulta in aceasta problema. Si ar mai fi si altceva care sa sustina partizanatul domnului Daianu. Aflam ca structura companiei va fi stabilita de un grup de experti romani si straini, iar finantarea fiind suportata de catre Guvern, Banca Mondiala sau Comisia Europeana . Iata si argumentele perntru care ar fi bine sa sustinem acest proiect. "Vehicului institutional va impusca mai multi iepuri, precum elaborarea proiectelor de importanta majora, o analiza economica de fundamentare pentru obtinerea celor mai mici costuri, monitorizarea aplicarii proiectelor si atragerea de resurse private. Nu in ultima instanta, se va apela la parteneriate de tip public-privat, insa unele autentice, nu camuflate, asa cum s-a intamplat uneori" - explica Daianu. Argumentul se sustine, insa domnul Daniel Daianu uita, sau probabil nu cunoaste, ca in Romania, din anul 2001 o astfel de structura exista si poarta titulatura de Compania Nationala de Investitii "CNI" - SA. Asa ca nu mai trebuie inventata o alta companie, ci doar remodelata cea existenta pentru a o aduce la gradul de transparenta si eficienta re