Reteaua de supermarketuri La Fourmi isi va schimba strategia de dezvoltare de anul viitor dupa ce aproape intreaga conducere supe-rioara a companiei a fost schimbata o data cu vanzarea in aceasta toamna a pachetului majoritar de actiuni de catre un fond de investitii administrat de Global Finance.
"Avem un nou actionar majoritar si vrem sa construim o companie complet diferita. Iar cu fosta echipa manageriala realizarea noii noastre strategii nu era posibila", a declarat Hans Vogels, directorul general al companiei si singurul din top-managementul companiei care a fost pastrat de grecii de la Global Finance.
Olandezul Vogels a fost recrutat anul trecut de investitorii libanezi care au fondat La Fourmi, pentru a reorganiza compania, avand in vedere ca lucrase zece ani in retail in Polonia. "Aveam o anumita strategie de dezvoltare, dar daca s-au schimbat actionarii acum putem sa derulam o extindere mai rapida", adauga Vogels.
El spune ca pe lista noilor manageri de top se afla si fosti angajati ai unor retele concurente. Astfel, directorul de operatiuni Spyros Klapatseas provine de la Mega Image, in timp ce un alt manager provine de la Univers''all.
Strategia La Fourmi prevede atingerea unui numar de 25 de magazine pana in 2007. In prezent La Fourmi opereaza 11 magazine si a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 13,3 milioane de euro.
"Planurile noastre prevad deschiderea unui numar de 6 - 10 magazine pe an, numai in Bucuresti, deoarece aici lumea ne cunoaste, avem o reputatie si vrem sa profitam de acest avantaj", a spus Vogels.
Reprezentantul La Fourmi estimeaza in aceste conditii o cifra de afaceri intre 30 si 35 de milioane de euro, in functie de numarul de magazine deschise.
"La inceput, La Fourmi era un loc de unde puteai cumpara specialitati si produse proaspete, treptat ace