Nu mai este un secret pentru nimeni ca decizia strategica luata de compania IBM de a se axa pe furnizarea de servicii IT si de consultanta pentru afaceri este un model de poveste de succes nu doar pentru industria IT ci si pentru mediul business in general. Cum rezultatelela nivel global arata o crestere constanta a acestei divizii a IBM, ne-am propus sa aflam cum stau lucrurile si in Romania. Daca este greu sa faci fata exigentelor impuse de cea mai mare organizatie de servicii din lume sau cat de receptiva este piata locala la asemenea oferte. Am avut norocul de a sta de vorba cu unul din cei cinci oameni care s-au aflat alaturi de compania IBM, inca din anul 1990, si anume cu Gheorghe Olteanu, directorul IBM Global Services din tara noastra.
- Domnule Olteanu, aveti, din punctul meu de vedere, o mare responsabilitate, anume aceea de a conduce o divizie care e obligata sa lucreze dupa cele mai inalte standarde din industrie, dar si sa aduca rezultate pe masura succesului global al organizatiei de servicii IBM. E greu sa realizati aceste obiective in Romania?
- In primul rand, as spune ca nu este simplu de loc sa reproduci, ''sa localizezi'' daca vreti, succesul inregistrat pe plan mondial de IBM Global Services. Piata serviciilor din tara noastra este una dificila, prin prisma faptului ca forta de munca este una ieftina, fiind capabila sa realizeze selectiv o parte dintre serviciile pe care le ofera IBM, rezultand o decizie a companiilor sau institutiilor pe baza comparatiei intre optiunea de a le realiza in-house si aceea de a le achizitiona de pe piata. Noi ne promovam serviciile noastre cu un atu serios in favoarea IBM si anume ca un specialist dedicat sau angajat al clientului se specializeaza pe domeniul in care lucreaza efectiv, pe aplicatia pe care o are, pe clientii pe care ii are, devenind mai mult un fel de administrator decat un