Aro Campulung si RAFO Onesti ar putea reintra in proprietatea statului roman. Motivul: privatizarea celor doua intreprinderi nu a respectat procedurile legale. In urma controalelor efectuate, Curtea de Conturi a trimis sesizari Parchetului General si Departamentului National Anticoruptie.
Una din principalele probleme intampinate la privatizarea ARO Campulung Muscel a fost lipsa totala mediului concurential. Privatizarea unei companii cu o situatie financiara precara, caracterizata printr-o lipsa totala de lichiditati si comenzi a fost de natura sa diminueze interesul potentililor cumparatori.
Pentru a putea participa la negocieri ofertantul trebuia sa probeze indeplinirea criteriilor de precalificare cu documente obligatorii. Din datele puse la dipozitie de Cross Lander au resit o serie de neconcordante privind denumirea si statutul companiei americane.
De asemenea bilantul contabil depus de producatorul auto pe perioada 2001-2003 nu era avizat de fiscul american si nici nu fusese autentificat de un expert autorizat.
In ceea ce priveste Rafo Onesti, Autoritatea pentru privatizarea si administrarea Participatiilor Statului a gestionat defectuos activitatea de negociere intrucat dupa mai multe runde de negocieri statul a acceptat o oferta finala, favorabila total cumparatorului.
APAPS a acceptat participarea SC Imperial Oil SA Bacau in asociere cu firma portugheza Canyon Servicos Lda. la negocierea directa prin depunerea unei oferte comune pentru preluarea unui pachet de actiuni de 59.996%.
Indicatorii financiari ai companiei SC Imperial Oil Bacau aratau foarte clar o situatie precara din acest punct de vedere iar in ceea ce priveste grupul poprtughez informatiile erau foarte reduse.
Mai mult decat atat incheierea contractului de vanzare cumparae s-a facut fara ca Guvernul Romaniei sa-si fi da