In legatura cu Zona Metropolitana mai exista un proiect, adoptat recent de Consilierii Municipali ai Capitalei, care vizeaza realipirea locuitorilor din jurul Bucurestiului, separati acum doar din punct de vedere administrativ.
In acest proiect ar urma sa fie implicate sase orase si 87 de comune. Suprafata zonei este de 5.046,1 km patrati, din care aria urbana este de 722,7 kmp, iar Bucurestiul are 228,2 kmp.
Proiectul adoptat de alesii bucurestenilor vizeaza asigurarea, in interes general, a nivelului minim de responsabilitate in ceea ce priveste dispunerea asezarilor urbane in acest spatiu, amenajand zonele naturale de importanta agricola si peisagistica. Potrivit specialistilor in planificare urbana si regionala, acest proiect urmareste cresterea nivelului de performanta a teritoriului, printr-o buna gestionare a resurselor locale, regionale si nationale: terenuri, echipamente, mijloace de comunicare, resurse umane (culturale si de prestigiu), organizatorice si financiare.
Proiectul presupune dezvoltarea concentrata, in sisteme de axe, trasee si poli de dezvoltare structurala, care realizeaza conexiunea strazilor urbane in sistem teritorial, metropolitan, national si international.
De exemplu, linii de transport pe sina (metrou sau tramvai) vor asigura mult mai ecologic, rapid si silentios legatura dintre Bucuresti si Otopeni, unde se afla Aeroportul International Henri Coanda. In prima faza, specialistii isi propun sa constituie “Centura Verde-Galbena” a Capitalei, care va asigura echilibrul relatiei dintre dezvoltarea urbana si mediul natural, cu scopul de a controla extinderea nejustificata a constructiilor, de a proteja valorile, de a proteja situri istorice, poduri, lacuri, dar si de a sprijini revigorarea urbana prin incurajarea renovarii zonelor abandonate (aflate la periferie, in special in sudul Bucurestiului). In legatura cu Zon