Lovitura de teatru, la Nationalul bucurestean.
Chicago! Putine alte orase din lume i-au inspirat atat de fecund pe creatorii de musicaluri si cinema. Stranie imbinare de stralucire si decadere, sub cerul lui, arcuit peste malurile lacului Michigan, s-au nascut deopotriva nemuritorii Walt Disney si Hemingway, dar si teribilul Al Capone, regele gangsterilor, demn de cartea recordurilor. Cantat cu dragoste nesfarsita de Frank Sinatra (Chicago, Chicago), orasul a fost in anii 30-40 scena unor confruntari criminale in serie, care au tinut multa vreme prima pagina a marilor ziare americane. De la o astfel de crima a pornit si tema celebrului musical Chicago (care se joaca de peste 50 de ani in America), si tot ea a inspirat filmul cu acelasi nume, distribuit cu mare succes si pe ecranele romanesti. Lovitura de teatru (la propriu) a dat-o insa Nationalul bucurestean, care propune in stagiunea actuala varianta originala a musicalului, intr-o distributie sarbatoreasca. E prima data cand un teatru din Romania se incumeta sa puna in scena un musical veritabil, adica un gen de spectacol cu o vechime de vreo 70-80 de ani in America, si cam tot pe atat, in Franta si Anglia. Dupa multe tergiversari care au amanat premiera cu aproape un an de zile, publicul bucurestean are, in sfarsit, parte de un regal. O performanta in care intra, desigur, calitatea libretului (Fred Ebb si Bob Fossey), ca si farmecul muzicii (John Kender), compusa din hituri pe care amatorii de jazz le fredoneaza chiar de la iesirea din teatru. Dar pentru spectatorii romani - performanta apartine mai ales actorilor si intregii trupe de dansatori, muzicieni si coristi, condusi de regizorul spaniol Ricard Reguent si de coregrafa Ana Eva Cruelles, secondata de coregraful Florin Fieroiu. (Spectacolul este o coproductie romano-spaniola.)
Dintr-o distributie foarte mare, care ar merita sa fie remarcata