"Eu, oricum, de zece ani stau izolat de societate, aici, in Romania". Asta crede, asta le spune ziaristilor romani, care ii solicita cateva cuvinte, cel mai rapid caricaturist din lume, Stefan Popa Popa's, artistul inconjurat de glorie mai mult in afara tarii sale. Si nu a ajuns in varful piramidei datorita lobby-ului facut de oameni din tara natala, acesta fiind, ca in atatea alte cazuri, imperceptibil.
Suntem o tara care a exportat multe valori. Am dovedit ca nu stim si nici nu vrem sa invatam sa ne promovam imaginea pozitiva, valoarea, sa ne facem un brand de tara, lasandu-i pe altii sa ne lipeasca etichetele pe care le vor, sa ne numeasca "ambasadorii" sau sa ne fure geniile.
Am citit si am auzit mai mult, in presa, despre Cheeky Girls, romancele care frizeaza ridicolul si vulgarul, despre O-zon-ii si melodioarele lor fara substanta, ori despre "furorile" pe care le-ar fi facut prin strainataturi Adrian Copilul Minune (sau Adrian de Vito, cum s-o mai fi numind) decat despre Stefan Popa Popa's, Ioan Hollender, Angela Gheorghiu ori Gheorghe Zamfir. La mediatizarea de care acestia se bucura in tara, poate, unii dintre vecinii nostri, citindu-le numele, isi spun ca or fi, probabil, new-entry-uri in top 100 al celor mai iubiti manelisti din spatiul carpato-danubiano-pontic.
La fel cum ne promovam valorile contemporane, asa le-am promovat si pe cele ale secolului trecut. Mergeti in strainatate si rugati oameni simpli sa va spuna ce stiu despre Vlaicu, despre Coanda, Enescu, Brancusi, Cioran, Eliade, Ionescu, Noica, Tutea si altii, si altii. Si apoi rugati-i, tot pe ei, sa dea repere despre Romania. Veti avea surpriza sa auziti, suparator de frecvent, cuvinte gen : hotie, imigratie ilegala, coruptie, prostitutie, cersetorie, saracie... Nu aceste calificative ne reprezinta - dar ne complacem cu ele, tinandu-ne valorile in umbra - dar au devenit deja ster