Blocate din cauza divergentelor legate de plata avansului de 250 de milioane de dolari catre Bechtel, considerat prea mare si ilegal de catre guvernanti, lucrarile la autostrada Transilvania ar putea fi in curand reluate. Aceasta deoarece statul roman analizeaza posibilitatea de a plati unele sume in avans companiei americane Bechtel, cu conditia ca banii sa fie returnati pana la sfarsitul anului bugetar, a declarat ministrul delegat pentru lucrari publice si amenajarea teritoriului, Laszlo Borbely. "Noi am spus ca putem da unele avansuri, dar in timpul anului, si Bechtel trebuie sa plateasca inapoi pana la sfarsitul fiecarui an bugetar sumele primite si sper ca in zilele urmatoare sa clarificam aceasta problema", a spus Laszlo Borbely, citat de Rompres.
Potrivit acestuia, statul roman ar putea aloca circa 100 milioane de euro pentru lucrarile la Autostrada Transilvania. "Sunt 100 de milioane de euro care sunt deja accesate de Ministerul Finantelor Publice, dar din cauza renegocierilor lucrarile s-au oprit, deci eu sper sa se continue cat mai repede constructia autostrazii", a explicat Borbely.
Legislatia parteneriatului public-privat, revizuita
Premierul Calin Popescu Tariceanu a anuntat, in urma cu cateva zile, in cadrul unei emisiuni TV, ca statul roman este obligat, prin contractul incheiat de fostul Guvern cu Bechtel pentru autostrada Brasov-Bors, sa plateasca in avans o suma de 250 milioane dolari, iar documentele justificative de decont ar urma sa ii fie prezentate abia la terminarea lucrarilor.
Seful Executivului a precizat ca o asemenea operatiune financiara reprezinta in mod real un imprumut acordat Bechtel de catre statul roman, iar acest lucru nu se poate face conform legislatiei romanesti si nu poate fi acceptat de catre actualul Guvern. In aceste conditii, proiectul autostrazii Brasov-Bors este blocat, iar lucrarile