Noul proiect al “legii asigurarilor voluntare de sanatate” exclude din start posibilitatea ca un individ care apeleaza la asigurarile private de sanatate sa-si poata face o asigurare de tip substitutiv (care inlocuieste practic pachetul de baza acordat gratuit de stat), tip de asigurare permis de prima varianta a legii. Asiguratorii spun totusi ca era fireasca aceasta decizie, cel putin intr-o prima faza. si asta, deoarece acceptarea asigurarilor substitutive ar fi generat
Noul proiect al “legii asigurarilor voluntare de sanatate” exclude din start posibilitatea ca un individ care apeleaza la asigurarile private de sanatate sa-si poata face o asigurare de tip substitutiv (care inlocuieste practic pachetul de baza acordat gratuit de stat), tip de asigurare permis de prima varianta a legii. Asiguratorii spun totusi ca era fireasca aceasta decizie, cel putin intr-o prima faza. si asta, deoarece acceptarea asigurarilor substitutive ar fi generat falimentarea sistemului asigurarilor de sanatate de stat. Vestea buna totusi este data chiar de ambiguitatea legii.
Chiar daca asigurarea substitutiva nu este definita in lege, textul contine referiri la posibilitatea ca o societate de asigurari sa acopere prin polita de sanatate si serviciile medicale din pachetul de baza, fapt ce practic permite incheierea unei polite substitutive, dar nu exclude plata CAS-ului catre bugetul de stat, asa cum se putea intelege din vechea lege a asigurarilor private de sanatate.
Era firesc, totusi, ca aceasta ambiguitate sa existe, cu atat mai mult cu cat contributia la asigurarile de sanatate ramane in continuare obligatorie integral, chiar daca individul detine o polita de asigurare privata de sanatate. Atat timp cat nu exista un pachet de servicii sanitare de baza clar definit (statul asigura practic t