Ultima ora: aflat ieri intr-o vizita in capitala indiana New Delhi, ministrul roman al Economiei si Comertului, Ioan Codrut Seres, le-a declarat reporterilor, potrivit Press Trust of India, ca oferta facuta de compania indiana Mahindra&Mahindra pentru pachetul de actiuni detinut de statul roman la compania brasoveana Tractorul a fost acceptata. "Propunerile M&M au fost acceptate si toate formalitatile vor fi finalizate pana la mijlocul lunii decembrie", a declarat Seres, adaugand ca celalalt participant in cursa a pierdut competitia in fata M&M.
Ultimul comunicat al AVAS, din data de 19 octombrie, arata ca negocierile cu Mahindra&Mahindra pentru Tractorul sunt la etapa clauzelor contractuale. Ce s-a intamplat in aceste zile, deocamdata nu stim. Si cum se explica aceasta vizita a ministrului in India?
Cert este ca, potrivit datelor vehiculate de presa, din cele 27 de conditii impuse de indieni inainte de semnarea contractului de privatizare a uzinei brasovene, cateva dintre ar fi fost ca statul sa subventioneze, timp de cinci ani, fabricarea a 3.000 de tractoare, cu 45 la suta pe an, disponibilizarea a 1.500 de salariati si, timp de cinci ani, toate costurile utilitatilor uzinei - apa, gaz, curent electric - sa fie suportate de bugetul statului. M&M cerea, de asemenea, scutirea de la plata TVA si reducerea taxelor vamale.
Legea insolventei, o posibila "scapare"...
Privatizarea societatii brasovene a fost una dintre problemele pe care autoritatile romane s-au angajat, in fata FMI, sa o rezolve pana la 31 decembrie 2005 - data pana la care Tractorul trebuie privatizat sau lichidat.
Intre timp, complet desprinsi de ultimele decizii la nivel inalt, liberalii brasoveni cauta si propun solutii pentru salvarea companiei de tractoare.
Intr-o conferinta de presa a liberalilor din Brasov de saptamana trecuta, secretarul de stat