Relatia ucenic-mester a devenit in prezent sofisticata, asa dupa cum au devenit relatiile de munca in general. Iar aici legea a avut rolul determinant. Ucenicul modern este o persoana cu multe drepturi - cu mult mai multe decat in trecut - iar “mesterul” de odinioara, o persoana cu mult mai multe obligatii. Toate acestea se regasesc in nou aparuta Lege nr. 279/2005 privind ucencia la locul de munca. Raportul de forte dintre ucenic si mester este determinat de cine are
Relatia ucenic-mester a devenit in prezent sofisticata, asa dupa cum au devenit relatiile de munca in general. Iar aici legea a avut rolul determinant. Ucenicul modern este o persoana cu multe drepturi - cu mult mai multe decat in trecut - iar “mesterul” de odinioara, o persoana cu mult mai multe obligatii. Toate acestea se regasesc in nou aparuta Lege nr. 279/2005 privind ucencia la locul de munca.
Raportul de forte dintre ucenic si mester este determinat de cine are nevoie de cine. Intr-un fel, viitorul acestei relatii de munca depinde de acest raspuns. In masura in care angajatorii vor considera relatia de ucenicie ca fiind absolut necesara pentru desfasurarea activitatii lor, ea va continua sa existe si poate chiar sa se extinda.
Care sunt insa criteriile dupa care un angajator se poate orienta pentru a decide in ce masura va accepta sau nu ucenici?
Unul dintre ele este oferta pe piata muncii de forta de munca avand o anumita calificare. Oferta redusa poate obliga angajatorul sa-si formeze singur personalul calificat.
Un alt criteriu important este costul cu forta de munca. In conditiile in care salariile pentru personalul calificat tind sa creasca peste un nivel acceptat, angajatorul se poate orienta catre forta de munca necalificata.
De asemenea vor fi luate in co