Pentru oradeni, avionul, cel mai rapid mijloc de transport, a apropiat Vestul si a indepartat capitala tarii. Cursa aeriana Oradea-Bucuresti si retur este aproape nefrecventata.
In schimb, Roma, Verona, Düsseldorf sau Stuttgart au devenit orasele cele mai accesibile oradenilor. Intr-o zi, un oradean poate ajunge in oricare dintre metropolele Italiei ori Germaniei, iar seara sa ia cina acasa, in familie.
Cursa spre capitala tarii se face doar cu cazare in Bucuresti. Preturile unui drum spre Europa nu difera prea mult de unul spre capitala Romaniei. Administratia judeteana este mai preocupata de o echipa de fotbal fara rezultate decat de viitorul Aeroportul international din Oradea.
Tarom – servicii sau deservicii?
Aeroportul cu trafic international din Oradea are, de la 1 octombrie, vama si granita proprii. Zeci de oradeni se imbarca zilnic in cursele spre noua orase din Italia, trei din Germania si una dus spre Bucuresti.
Conform grilei de program a companiei Tarom, oradenii se pot intoarce din Capitala doar a doua zi, dis-de- dimineata. Exceptie fac zilele de joi, cand parlamentarii bihoreni isi incheie saptamana de lucru.
"In ultimii trei ani, traficul calatorilor pe intern a scazut cu circa 30%, in timp ce pentru cursele externe am inregistrat o crestere cu peste 17 procente", ne precizeaza comandantul Aeroportului Oradea, Gheorghe Pasc.
"In momentul de fata, Taromul face un deserviciu oradenilor", spun sefii aeroportului. Afirmatia lor este sustinuta si de o serie de clienti ai unicei curse interne din Oradea.
"Avionul pleaca de la Oradea la 10,30 si, dupa ce face un ocol pe la Satu Mare sau Baia Mare, ajunge la Bucuresti pe la 12 si jumatate. De la Otopeni pana la l