Desi a declarat ca este nemultumita de calitatea pistei de pe aeroportul Baneasa, compania Blue Air a decis sa-si continue activitatea operationala pe acest aeroport.
Blue Air a avut, recent, cateva incidente datorate starii precare a pistei si pasarilor de pe Aeroportul Baneasa. Aeroportul a achizitionat insa o instalatie mobila de imprastiere a pasarilor. Conducerea aeroportului a anuntat, ieri, ca anul viitor va fi finalizata modernizarea si reabilitarea pistei, care a avut ultima reparatie capitala acum mai bine de 20 de ani.
Traficul de pasageri pe Aeroportul Baneasa a crescut, in ultimii trei ani, cu peste 1300%, de la 30.000 pasageri in 2002, la 400.000 in 2005.
Blue Air este singura companie aviatica low-cost cu capital integral romanesc si are zboruri spre Paris (Beauvais), Roma, Milano (Bergamo), Lyon, Maastricht, Barcelona (Reus) si Istanbul. Blue Air a inregistrat o cifra de afaceri de 13 milioane euro pana in luna a saptea a anului 2005 si estimeaza o cifra de afaceri anuala de circa 18 milioane euro. Compania a transportat circa 70.000 pasageri in primele sase luni ale anului.
Blue Air are o flota de trei aeronave Boeing 737 si va ajunge, anul viitor, la sase aeronave, in baza unor contracte de inchiriere prin leasing, in paralel cu extinderea retelei de destinatii.
Companiile low-cost functioneaza pe sistemul „cumperi doar daca ai nevoie", de aceea serviciile de catering la bord nu sunt incluse in pretul biletului.
Alte modalitati prin care aceste companii mentin tarifele mai mici decat companiile clasice sunt excluderea conceptului de business-class, zborurile sunt operate de pe aeroporturi secundare, ale caror costuri sunt mai reduse, biletele pot fi cumparate cu mai multe luni inainte de data zborului, la preturi foarte mici, iar accesul la bilet poate fi facut si electronic pe I