- Diverse - nr. 211 / 26 Octombrie, 2005 Experimentele practicate in ultimii 15 ani in domeniul invatamantului romanesc nu au dat roadele asteptate, cea mai buna dovada fiind faptul ca in acest sector convulsiile sunt la ordinea zilei. Tot atat de adevarat este si faptul ca diversele reforme pe care au dorit sa le implementeze toti aceia care au ocupat fotoliul de ministru al Invatamantului nu se regasesc in scoala romaneasca, tatonarile, ezitarile, decalajul dintre teorie si practica, baza materiala inca precara, nivelul de instruire aflat si el in suferinta, ca si saracia de care este bantuita tara au impiedicat ridicarea scolii romanesti la standardele asteptate. Pe de alta parte, permanenta umilire a oamenilor scolii, amagirea acestora an de an cu promisiuni de mai bine din partea tuturor guvernelor care s-au perindat din 1990 incoace, au contribuit serios la deteriorarea invatamantului romanesc. Dascali care nu isi pot permite achizitionarea unor carti pentru propria lor instruire, pentru ca acestea sunt mult prea scumpe fata de veniturile lor, dascali care, de ani de zile, se imbraca cu aceleasi haine, si, in cel mai bun caz, cu unele achizitionate din magazinele cu haine second hand, imposibilitatea participarii la instruiri, simpozioane si conferinte din cauza saraciei in care traiesc, ca si multe altele, fara a mai socoti ca la randul lor au si ei o familie, copii de intretinut, isi pun pecetea asupra nivelului de educatie si instruire al elevilor. Este adevarat ca actualii guvernanti au facut mare tapaj in campania electorala din toamna lui 2004 pe seama subfinantarii invatamantului romanesc, declarat prioritate nationala, exact cum a procedat guvernarea PSD-ista, promitand oamenilor scolii o revizuire a bugetului alocat, buget care sa ajunga la sase la suta din PIB, ceea ce ar permite, cu adevarat, revirimentul invatamantului. Acum, cand in dezb