Autoturismele noi de import achizitionate in leasing pe piata romaneasca au totalizat, in luna septembrie, 5.281 de unitati. Cifra reprezinta o crestere de aproape 100% comparativ cu perioada similara a anului 2004. Paradoxal insa, numarul de autoturisme comercializate a scazut usor, cu 1,5%. Concluzia este ca finantarea in sistem leasing ia fata creditului bancar si platii in numerar. In prezent, leasingul a ajuns sa detina o pondere de 59% din totalul vanzarilor, comparativ cu 51% in august.
Romanii prefera Chevrolet
Cei mai multi clienti ai societatilor de leasing au optat pentru marca Chevrolet, ce reprezinta circa 17,4% din totalul de 5.281 de unitati vandute. In topul celor mai bine vandute masini urmeaza Skoda cu 868 de unitati, Volkswagen cu 528 unitati si Renault cu 481 unitati.
Rezultate semnificative au inregistrat si dealerii altor marci, precum Mercedes, Land Rover si KIA, care au raportat in septembrie un avans de 50% la achizitionarile in leasing in comparatie cu luna precedenta. Mai prost au mers vanzarile in leasing ale importatorilor Audi, Fiat si Peugeot. Ca urmare, si achizitionarile in leasing indica scaderi de 50% pentru marcile mentionate.
Romanii prefera leasingul pentru autoturisme produse in afara Europei. Marci precum Cadillac sau Chevrolet sunt cumparate integral in leasing datorita taxelor vamale mai mici, platite la valoarea reziduala a masinii.
Din totalul de 4.997 de vehicule comerciale grele din import vandute in primele noua luni, 3.681 de unitati, adica 74%, au fost achizitionate in sistem leasing. Iveco este lider pe acest segment in luna septembrie, cu 127 de masini finantate in leasing. MAN, DAF si Mercedes Benz urmeaza in acest clasament.
Autoturismele noi de import achizitionate in leasing pe piata romaneasca au totalizat, in luna septembrie, 5.281 de unitati. Cifra reprezinta