Se agita apele pe internet. Peste Ocean, se coace una dintre cele mai mari tranzactii pe piata serviciilor de portal si mesagerie electronica. Inca din vara, gigantul Microsoft a pus ochii pe divizia AOL (America Online) a concernului media Time Warner, din care mai fac parte postul de televiziune CNN, canalul de filme HBO sau casa de prodeuctie si distributie cinematografica Warner Brothers.
Potrivit oficialilor celor doua companii, totul este, deocamdata, "doar in stadiu de discutie".
Miza achizitiei in care numarul doi pe piata SUA a serviciilor de mesagerie si portal, divizia MSN a Microsoft, ar urma sa preia numarul unu, AOL, sunt cei aproximativ 51,5 milioane de utilizatori americani ai serviciilor de mesagerie instant si cei circa 110 milioane de utilizatori ai serviciilor de portal, conform Nielsen/NetRatings, ambele categorii fiind mari consumatori de publicitate
online. Dar lucrurile se complica, Microsoft fiind nevoit sa ia o decizie rapida. In cursa a intrat si rivalul Google, interesat de a prelua un pachet minoritar de pana la 49% din actiunile AOL, in parteneriat cu compania americana de cablu Comcast.
Cele doua companii au evaluat afacerea AOL la circa 10 miliarde USD si sunt dispuse sa acorde pana la 5 miliarde pentru pachetul minoritar "si alte servicii dezvoltate impreuna".
Google opereaza cel mai mare motor de cautare pe internet, are servicii de e-mail, harti online, si a lansat luna trecuta propriul serviciu de mesagerie instant, Google Talk, care insa nu se bucura de popularitatea Yahoo! Messenger, MSN Messenger sau AOL. In schimb, Google a ajuns la o cota peste cea a Time Warner, fiind una dintre cele mai in voga companii.
De la listarea la bursa de acum un an, actiunile Google au urcat constant, compania ajungand acum la o capitalizare de peste 80 de miliarde USD, fata de