Investitiile in noile centre comerciale, de dimensiuni din ce in ce mai impresionante, oscileaza intre 5 si 45 de milioane de euro, in functie de suprafata construita. Ceea ce face ca necesitatea lor de absorbtie a pietii sa depaseasca limitele Timisoarei. Cea mai mare parte dintre aceste supermagazine se afla in zona centrala a orasului. Aceasta arie ar putea deveni, cel mai tarziu pana in 2007-2009, un adevarat ?mall in aer liber?, potrivit arhitectului-sef Radu Radoslav. Acesta crede chiar ca unele strazi, ca Alecsandri, Savoya sau Mercy, vor deveni exclusiv pietonale, astfel ca preconizeaza largirea trotuarelor pana la patru metri.
Fenomenul supermagazinelor se explica prin faptul ca, odata cu inchiderea colosilor industriali ai epocii Ceausescu, in Timisoara s-au facut numeroase investitii straine care au dus, treptat, la cresterea nivelului de trai. Odata cu acest salt au inceput sa apara tot mai multe supermarketuri si hipermarketuri. Au fost dechise, in ordine, centrele comerciale Totalco (inchis intre timp), Terra, Kappa, Euro si, mai recent, Alpha.
Urmeaza Galleria 1
Arhitectul-sef sustine ca, in prezent, Timisoara are aproximativ 300.000 de metri patrati de spatii comerciale, adica aproape un metru patrat pentru fiecare potential client. ?In viitor tendinta este sa se ajunga la aproape doi metri patrati de persoana, caci avem semnale ca orasul poate suporta un asemenea raport?, a estimat Radoslav. La Viena, de exemplu, media este de 1,8 metri patrati de spatii comerciale pe cap de locuitor.
Cea mai recenta dovada ca puterea de cumparare a timisorenilor este mai mare decat asteptarile o reprezinta situatia inregistrata de noul mall. ?In primele zile de la deschidere, cifra vanzarilor a depasit un milion de euro. In tot acest timp, mall-ul a fost vizitat de 100.000 de persoane?, a declarat Gheorghe Atudoroaie, directoru