Administratia fiscala a pus sub sechestru terenul Garii de Nord din Bucuresti, masura fiind dispusa, potrivit informatiilor recente, cu mai bine de doi ani in urma. Desi vanzarea terenului, cu o Administratia fiscala a pus sub sechestru terenul Garii de Nord din Bucuresti, masura fiind dispusa, potrivit informatiilor recente, cu mai bine de doi ani in urma. Desi vanzarea terenului, cu o suprafata de 160.000 mp, ar permite recuperarea unei sume de cel putin doua ori mai mare decat datoriile CFR SA la stat, fosta si actuala administratie fiscala s-au marginit doar la declaratii, miza politica la fel de mare.
Potrivit unor surse oficiale din cadrul ANAF, executarea silita a terenului Garii de Nord nu a fost dorita de fostul ministru al transporturilor Miron Mitrea care a invocat proasta impresie politica rezultata in urma punerii in practica a masurii. Spatiile detinute de CFR SA in zona Garii de Nord totalizeaza 160.000 mp, echivalentul unui patrat cu latura de 400 de metri. Spatiilor din incinta garii li se adauga parcari, trotuare, peroanele cu liniile aferente, inclusiv rondouri de flori, toate acestea pana in zona Garii Basarab. La un pret mediu de vanzare a terenului de 300 euro/mp, suma pe care Fiscul ar putea-o recupera ar fi de 48 milioane euro, in conditiile in care datoriile CFR SA la bugetul de stat se ridica la 19,8 milioane euro.
Conducerea CFR nu a fost instiintata timp de doi ani asupra sechestrului
Desi sechestrul asigurator asupra terenurilor Garii de Nord exista de mai bine de doi ani, conducerea CFR SA nu a fost informata de aceasta masura necesara procedural pentru a se putea trece la recuperarea datoriilor avute catre stat. Aceasta spune cat de mult isi doreste fostul sau actualul Fisc sa vanda terenurile CFR SA sau sa inchirieze peroanele Garii de Nord pentru a recupera banii statului. Mai mult, asteptarile sunt ca