Sediul Connex din Constanta(Foto: )
Absenta unui organism neutru cu atributii de control care sa verifice modul de facturare practicat de catre unii dintre operatorii nationali de telefonie mobila conduce la abuzuri de zile mari.
Un astfel de procedeu de „umflare" a valorii facturilor prin „dilatarea" aberanta a duratei unor convorbiri telefonice efectuate de abonatii GSM se pare ca este utilizata pe scara larga de MobiFon SA, proprietarul retelei de telefonie mobila Connex.
Printr-o astfel de „haiducie" financiara in favoarea propriilor incasari ale companiei MobiFon, o pensionara din Navodari a ajuns sa aiba de plata catre reteaua Connex o factura pentru luna septembrie a.c., in valoare de peste un milion de lei vechi, in conditiile in care facturile emise pentru aceeasi abonata in lunile precedente nu au depasit valoarea de 200.000 ROL.
Faptul ca dupa anul 2000 telefonia mobila a cunoscut in Romania o dezvoltare spectaculoasa nu mai constituie o noutate pentru nici un roman. Milioane de cetateni mioritici s-au repezit in ultimii 5 ani sa-si achizitioneze terminale GSM, atrasi de ofertele ispititoare ale operatorilor de telefonie mobila. Pentru milioane de romani cumpararea si utilizarea celularului a devenit un sport national.
Fenomenul este unul firesc pentru societatea secolului XXI, devenita din ce in ce mai dependenta de mijloacele moderne de comunicare la distanta.
Speculand apetenta romanilor pentru micile „jucarii" tehnologice, operatorii de telefonie mobila care activeaza pe teritoriul national au lansat oferte de celulare pentru orice buzunar, unele aproape gratuite, conditia fiind incheierea unui contract de abonament pe o perioada de minim un an.
Odata cazut in „plasa" contractuala,