Utilizatorii de Internet au devenit mai pretentiosi si isi pierd increderea in site-urile web, ca raspuns la cresterea fraudelor online.
Cresterea fraudelor pe Internet a dus la raspandirea panicii printre utilizatori, care renunta la serviciile online de teama de a nu deveni victime.
O treime din utilizatorii de net si-au redus deja timpul alocat navigarii, in timp ce un sfert dintre utilizatori sustin ca au renuntat sa mai achizitioneze bunuri pe pe Internet, potrivit studiului "Lipsa increderii: utilizarea net-ului in ciuda pericolelor", realizat de WebWatch.
Patru din cinci utilizatori de net (circa 80%) sustin ca sunt ingrijorati de faptul ca pot fi victimele furtului de informatii prin intermediul calculatorului. Mai grav este ca aproape noua din zece utilizatori de net (86%) si-au modificat deja comportamentul atunci cand intra pe net.
CUMPARATURI. 53% dintre subiecti au renuntat deja sa mai furnizeze informatii personale solicitate de diferite pagini web, in timp ce 25% dintre subiecti au renuntat sa mai cumpere lucruri de pe net.
Dintre persoanele care au ramas in continuare fidele cumparaturilor pe net, 54% sustin ca sunt mult mai atente si citesc politica de protejare a securitatii datelor personale inainte de a face cumparaturi, in timp de 29% au redus volumul comparaturilor.
INCREDERE SI CREDIBILITATE. Acelasi set de intrebari a fost folosit si pentru un sondaj realizat in anul 2002. La distanta de numai trei ani, raspunsurile sunt foarte diferite. Astfel, 88% dintre participantii la sondaj spun ca gradul de securitate al informatiilor personale este un criteriu foarte important de care tin cont atunci cand intra pe un site.
73% (in crestere cu 8%) considera ca actualizarea frecventa a unui site este importanta, in timp ce 48% (in crestere cu 16%) ar vrea sa stie cine este