In aceasta perioada a anului, Salonul Auto de la Tokyo devine centrul atentiei pentru iubitorii de masini din toata lumea. La Tokyo Motor Show se prezinta cele mai multe concepte demne de filmele science-fiction, concepte care, majoritar, nu vor intra niciodata in productie. Nici editia de anul acesta nu face exceptie de la regula.
Intre 22 octombrie si 6 noiembrie, la Tokyo pot fi vazute automobile de toate dimensiunile, de la faimoasele masini de buzunar tipice marilor aglomerari urbane japoneze pina la super-masini cu multi cai-putere. Insa atractia salonului o constituie modelele ce propun solutii alternative pentru propulsie.
Asta deoarece toata lumea stie ca industria nipona de automobile este virful de lance in domeniu. Salonul de la Tokyo ofera o data la doi ani o vitrina tehnologica in care sint expuse cele mai avansate concepte din lume. La nici un alt salon auto nu se mai poate intilni o astfel de concentratie de tehnologie futurista.
Industria auto japoneza este in prezent cea mai dinamica, si asta se vede si in numarul mare de concepte prezentate. Exemplul perfect in acest sens este concernul Toyota, concern care anul viitor preconizeaza ca va depasi General Motors la numarul de autovehicule produse.
Japonezii par sa aprecieze un pic de kitsch retro. Altfel cum s-ar putea explica interpretarea moderna a clasicului Mini britanic, creatie a celor de la Suzuki? "Caroseria, oglinzile, butoanele si scaunele sint stilizate ca sa-i atraga pe cei care apreciaza distractia", declara oficialii Suzuki, care insista ca LC este "prietenoasa" si "gata oricind sa-ti aduca un zimbet pe buze".
Bineinteles ca toata inspiratia retro se bazeaza pe o platforma moderna Suzuki, asa ca nu ar trebui sa existe probleme de fiabilitate.
Daihatsu cu motor Atkinson
Acesta este al treilea Daihatsu UFE (U