Tarile in curs de dezvoltare, unde se fac auzite cele mai puternice proteste la adresa asa-numitului „imperialism american", inregistreaza cel mai mare volum de crestere a cheltuielilor pe publicitate, potrivit unui ultim studiu pe aceasta tema.
Acest fapt este interpretat de specialisti drept o dovada ca „spiritul consumator", dupa model american, infloreste, in pofida tendintelor politice care se manifesta in lume
Statele Unite raman fruntase in lume atunci cand vine vorba despre sumele vehiculate pe piata publicitatii. Insa cresterea cea mai spectaculoasa este inregistrata in tari in curs de dezvoltare, precum Rusia, Brazilia, Arabia Saudita si Indonezia.
Aceasta este concluzia unui raport dat publicitatii la inceputul lunii trecute de compania ZenithOptimedia, document potrivit caruia cheltuielile mondiale pe publicitate vor creste cu 5,2% in 2005, adica pana la 406 miliarde dolari. Tendinta va continua anul viitor, cu o crestere estimata la 6,2%, urmata de o incetinire relativa in 2007 - o crestere de 6,1%.
Cifrele sunt cu atat mai surprinzatoare cu cat ele intrec evaluarile precedente, facute in urma cu doar cateva luni de aceeasi reputata agentie, potrivit carora cresterea in acest an nu ar fi trebuit sa depaseasca 4,7% fata de cea din 2004, cand banii cheltuiti pentru materiale publicitare au atins 386 de miliarde dolari.
Sporul cel mai puternic se inregistreaza si in acest an in SUA unde, la sfarsitul anului in curs, fondurile cheltuite pe publicitate vor fi crescut cu 5,9 miliarde fata de 2004.
Dar ZenithOptimedia refuza sa puna aceasta evolutie pe seama dinamismului pietei de profil din Statele Unite, subliniind in schimb ca ea se datoreaza, pur si simplu, detasarii absolute a acestei tari fata de restul lumii, din punctul de vedere al cheltuielilor pe publicitate.
Unde dai s