Anul şcolar 2004-2005 a fost analizat într-o şedinţă specială. Promovabilitatea este în scădere, indisciplina este în creştere. Dezastrul rezultatelor Testelor Naţionale a fost ignorat. Managerii unităţilor şcolare au fost dezinteresaţi. Autorităţile administraţiei publice au ignorat analiza stării învăţământului mureşean, deşi vor fi direct răspunzătoare de soarta acestuia, în urma descentralizării.
Raportul analiză privind desfăşurarea procesului de învăţământ în anul şcolar 2004-2005 a fost conceput pe 18 capitole, analizând realizarea planului de şcolarizare şi reţeaua şcolară, populaţia preşcolară şi şcolară, examenele naţionale, activitatea educativă şi extraşcolară, managementul instituţional al IŞJ sau baza materială cu dotări şi investiţii.
Promovabilitate în scădere şi indisciplină
În anul şcolar 2004-2005 populaţia preşcolară şi şcolară a totalizat 101.494 de copii, 1.884 (1,85%) dintre aceştia fiind pregătiţi într-o formă de învăţământ particular. Din totalul elevilor care studiază la stat, 62.052 sunt din mediul urban, iar 32.598 provin din mediul rural. Susţinerea financiară a programelor "Bani de liceu" şi "200 euro pentru calculatoare" s-a cifrat la 16,3 miliarde lei vechi. În urma celor două sesiuni de admitere, la nivel liceal, planul de şcolarizare s-a realizat integral, fiind admişi la acest nivel de învăţământ cca. 59% din numărul absolvenţilor clasei a VIII-a, în timp ce 39% dintre absolvenţi au fost cuprinşi în şcolile de arte şi meserii. Diferenţa de 3 procente se regăseşte în unităţile de învăţământ din alte judeţe, de unde un număr aproape echivalent de elevi s-au înscris în liceele şi şcolile de arte şi meserii mureşene. Faţă de numărul de elevi promovaţi ai clasei a VIII-a în 2005, respectiv 6.507, 332 dintre aceştia nu se mai regăsesc într-o formă de învăţământ liceal. În anul şcolar 2004-2005, au fost efectuate 1.594