Publicul pretentios rade de ele, iar snobii le repudiaza de-a dreptul, ca pe manele. Si totusi, telenovelele romanesti sunt cu un pas inainte pentru industria autohtona de televiziune, prin ratinguri si complexitatea productiei.
Pe Acasa TV si Antena 1, doua seriale isi disputa deocamdata inexistentul titlu de cea mai grozava telenovela din Romania. E vorba despre „Lacrimi de iubire" si „Secretul Mariei". Iar a treia productie de acest tip se lanseaza, pentru ziaristi, asta-seara, pentru ca sambata sa aiba si premiera pe ecran. Inainte de cele trei titluri insa, la inceput, a fost iubirea, in ipostaza de „Numai".
Prestatia Oanei Zavoranu si a colegilor ei de serial au insemnat in sezonul trecut nu numai un motiv de fala pentru Acasa TV, ci si punctul la care telenovelele au devenit, in Romania, un fenomen social. „Numai iubirea" a beneficiat de un numar de „Caravane" foarte reusite, in care actorii s-au intalnit cu publicul.
La Oradea, admiratoarele lui Lucian Viziru si-au lasat de izbeliste copiii cu care venisera la un spectacol in aer liber, spre disperarea jandarmilor, care a trebuit sa-i adune intr-un fel de tarc si sa-i pazeasca.
Atuurile productiilor
O telenovela este dintru inceput o afacere rentabila: costuri mici de productie si un public-tinta asemanator cu cel al produselor precum detergentii, ustensilele de bucatarie ori cremele de infrumusetare.
„Secretul" de pe Antena 1 si „Lacrimile" de pe Acasa TV obtin audiente foarte bune, de peste sapte puncte in medie, cam cat au adesea si jurnalele principale de stiri ale televiziunilor comerciale.
Fara relevanta estetica in sine, prin complexitatea productiei, telenovelele sunt premise pentru aparitia altor seriale, mai interesante.
Beneficiarii
Olga-Delia Mateescu, Alexandru Papadopol, George Mihaita, Elvira Deatc