Descongestionarea si fluidizarea traficului in zona centrala a Clujului, precum si centurile ocolitoare pentru traficul greu si cei aflati in tranzit in orasul de pe Somes, par sa devina noile rateuri ale administratiei publice locale si judetene de sorginte portocalie.
La aceasta ora, situatia traficului din Cluj si de pe Dealul Feleacului a devenit intolerabila. S-a ajuns in situatia insuportabila in care traversarea orasului este un adevarat calvar, care macina timpul pretios al concitadinilor, contribuabili la bugetul local.
Dealul Feleacului si-a castigat renumele nedorit de "deal al mortii", in urma repetatelor si tragicelor accidente rutiere care se succed, parca, fara sfarsit.
Aproape 50 la suta dintre masinile aflate pe arterele principale ale orasului sunt doar in tranzit prin Cluj. Strada Regele Ferdinand (fosta Gh. Doja) a ajuns, cu un trafic de peste 22.000 de masini pe zi, sa concureze bulevardul Magheru din Bucuresti si artera DN1 Bucuresti – Ploiesti. Locuitorii de pe B-dul N.
Titulescu (fost Pata) sunt la un pas de revolta, datorita traficului greu deviat prin zona, care le-a ucis nervii si linistea. Bulevardul Observatorului, aflat in prelungirea bretelei ocolitoare Zorilor – Manastur, a devenit asemeni unui furnicar haotic, automobilistic.
Strada Islazului si artera paralela Calea Floresti sunt sufocate de traficul greu, iar locuitorii celei mai mari aglomerari urbane, Manastur, sunt practic prizonierii colbului si a noxelor eliberate de masinile de mare tonaj ce trec zilnic prin zona.
In cealalta parte a orasului, strada Plevnei si b-dul Aurel Vlaicu sunt in aceeasi situatie. Din zona centrala si pana la iesirea spre gara si municipiul Zalau, strada Horea, una din cele mai vechi strazi ale Clujului, este, in acest moment, total improprie traficului dintr-un oras cu pretentii. @N_P