Dupa sase ani de colaborare cu agentia de publicitate ARBOmedia, conducerea televiziunii publice a anuntat ieri ca spatiul publicitar al institutiei va fi gestionat, din 2006, de Splendid MediaZece. Decizia de a intrerupe colaborarea a fost luata in urma unei licitatii publice, dar rezultatul este contestat de ARBOmedia.
Inca de la inceputul anului, conducerea SRTv a anuntat ca intentioneaza sa renunte la colaborarea cu ARBOmedia, mai ales dupa ce comisia parlamentara de ancheta a aratat ca aceasta presupune comisioane prea mari platite agentiei de publicitate.
In luna iunie, noua conducere declara ca exista posibilitatea ca spatiul publicitar sa fie gestionat in regie proprie, dar, pana la urma, s-a decis organizarea unei licitatii publice.
Contractul incheiat in 1999 cu ARBOmedia prevedea ca 90% din incasari sa revina SRTv si a fost prelungit pana la 31 decembrie 2005. Conform Raportului de activitate al SRTv pe anul 2004, 10,63% din veniturile televiziunii publice provin din banii incasati in urma contractului cu ARBOmedia (448,5 din 4219 miliarde de lei).
Alegerea
Patru agentii au cumparat caiete de sarcini si au depus oferte pentru a obtine dreptul de a vinde spatiul publicitar al televiziunii publice, in urmatorii trei ani. Dintre Cable Direct, ARBOmedia, Splendid MediaZece si DBV Media House, doar ultimele trei au ramas in cursa, prima fiind descalificata din cauza dosarului incomplet.
Vineri, o comisie formata din Tudor Giurgiu (presedinte-director general), Anca Gheorghe (director Directia Marketing), Sabina Petre (director Directia Economica), Michael Kralert (consultant, Deloitte&Touche), asistati de Michel Gregoire (European Group of Television Advertising - EGTA), Monica Purcaru (coordonator Oficiul Juridic) si Georgeta Lata (sef Serviciu Aprovizionare) a decis ca oferta
cea mai buna din pun