Autoritatile vamale, Politia si RAR sint pe urmele traficantilor de masini. Specialistii sustin ca, in perioada de virf de pina in 2002, 10% din masinile intrate ilegal in tara erau furturi propriu-zise, iar 90% erau furturi facute la intelegere cu proprietarii, pentru incasarea primelor de asigurare. Au fost identificate furturi de motociclete si chiar de utilaje agricole care, in unele cazuri, costau mai mult decit un automobil de lux. Masini de lux furate din Occident, fie la comanda, fie la intelegere cu proprietarul, pentru incasarea politei de asigurare. Evident, Romania - piata de desfacere. Aceasta problema, care pina nu demult punea in pericol sansele aderarii la Uniunea Europeana, a devenit una din problemele pe care autoritatile - vamale sau politienesti - se straduiesc sa le rezolve. Multe din aceste cazuri au fost si sint depistate la Registrul Auto Roman (RAR), avind in vedere ca cele mai multe masini aveau acte false sau modificat numarul de identificare. "Perioada de virf a traficului de masini a fost 1998-2002, cind 10% din masinile intrate ilegal in tara erau furturi propriu-zise, iar 90% fiind furturi facute la intelegere cu proprietarii, pentru incasarea primelor de asigurare. Din punctul nostru de vedere, la momentul respectiv, de vina a fost legislatia incompleta, pentru ca nici una din institutiile implicate - fie autoritati vamale, fie Politia, fie noi -, nu avea atributii clare de verificare a autenticitatii actelor", a afirmat inginer Sorin Gherghel, directorul RAR, filiala Neamt. In acest context, zeci de masini, in special de lux, au ajuns ilegal in judetul Neamt, fara ca autorii furturilor sa fie prinsi vreodata. Pe linga furturile propriu-zise, potrivit inginerului Sorin Gherghel, in perioada amintita s-au practicat si furturile la comanda, intrucit era vorba de masini de lux care de- abia aparusera pe piata. De la BMW si pina la Mercede