Romania ar trebui sa devina destinatia de calatorie pentru cat mai multi turisti romani si straini. Strategia de turism se va concentra pe promovarea tarii noastre pe pietele vecine si pe cele cu potential ridicat: China, SUA, Japonia. Romania ar trebui sa devina destinatia de calatorie pentru cat mai multi turisti romani si straini. Strategia de turism se va concentra pe promovarea tarii noastre pe pietele vecine si pe cele cu potential ridicat: China, SUA, Japonia.
Turistii romani trebuie sa fie incurajati sa-si petreaca vacantele in Romania, iar strategia Autoritatii Nationale pentru Turism (ANT) se va concentra pe dezvoltarea turismului intern si a cresterii numarului de vizitatori straini, a declarat ieri Ovidiu Iuliu Marian, presedintele ANT. "Turismul trebuie sa se adreseze in primul rand pietei interne. Nu incurajez demersul turoperatorilor de a vinde produse externe in Romania", a precizat Marian. El a afirmat ca va sustine tratarea activitatii turistice ca export de servicii si implicit eliminarea TVA de 9% si va continua programele sociale din turism. Strategia nationala de turism va fi intocmita cat mai curand, pe baza raportului de tara, care va fi dat la sfarsitul lunii noiembrie de Comisia Mondiala a Turismului. Strategia va fi supusa apoi dezbaterii publice si discutata in Parlament.
PROMOVARE. Litoralul nu reprezinta punctul forte al tarii noastre, din cauza sezonului redus, iar eforturile de promovare ar trebui concentrate catre alte zone cu potential ridicat. "Litoralul focalizeaza mult prea mult interesul si resursele financiare. Exista aici o capacitate de cazare mare, dar sezonalitatea redusa, de circa trei luni pe an, ma determina sa reorientez atentia si catre alte produse turistice", a spus presedintele ANT. El a explicat ca aceasta zona a fost dezvoltata incorect inca de la inceput, pentru ca, in urma privatizarii, "hotelul