Cifra de afaceri a producatorului de automobile Renault a crescut cu 2,9% in primele luni ale anului 2005, comparativ cu aceeasi perioada din 2004, ajungand la 30,8 miliarde euro, potrivit unui comunicat al companiei preluat de cotidianul francez „Le Figaro". Tot in aceasta perioada au fost vandute 1,9 milioane de autovehicule, in crestere cu 3,4%, fata de intervalul similar al anului trecut.
Cele mai bune performante au fost inregistrate de vanzarile modelului Logan, ceea ce i-a convins pe constructori sa-si modifice strategia clasica de axare doar pe un singur model si sa promoveze si celelalte modele.
Pana acum, majoritatea constructorilor isi axau vanzarile pe un singur model dominant, Volkswagen pe Golf, Fiat pe noul Punto, Peugeot pe modelul 206. Iar Renault proceda la fel, axandu-se pe modelul Megane.
Dar vanzarile masive de Logan au convins compania franceza ca este timpul sa-si modifice strategia si sa nu se mai focalizeze doar pe un singur model.
Bunele performante consemnate de fabricant provin de la filialele est-europene. Dacia, ale carei vanzari au crescut cu 85% in primele noua luni ale acestui an, comparativ cu perioada similara din 2004, profita de pe urma succesului inregistrat de Logan. Date exacte ne prezinta directorul comercial al societatii Dacia Renault, Jean-Michel Sicre, citat de Mediafax.
Astfel, in primele zece luni ale acestui an au fost vandute pe piata interna un numar de 95.049 de autovehicule (Solenza, Logan si Pick-up), din care 43.527 au fost Logan.
In ceea ce priveste productia uzinei de la Pitesti, aceasta va ajunge in acest an la 175.000 de unitati, obiectivul fabricii fiind de 200.000 de autovehicule in 2007, urmand ca productia sa fie majorata pana la 235.000 de unitati in anul 2008.
Noutatile anuntate pentru anul viitor sunt o noua versiune a mot