La inceputul anului viitor, Nelu Iordache, proprietarul Blue Air, trebuie sa ia o decizie grea: ar putea fie sa vanda 30% din actiuni unui fond de investitii britanic, fie sa incheie un parteneriat strategic cu Wizzair, una din cele mai mari companii low-cost din Europa pentru a putea face fata concurentei.
Anuntul facut de compania low-cost Sky Europe din Slovacia, ca din decembrie 2005 va zbura din Bucuresti si Sofia spre Bratislava si Katowice, a fost ca un gol de aer pentru Blue Air.
Ceea ce era pana atunci doar o banuiala s-a transformat intr-o certitudine, urmata de trista anulare a cursei Bucuresti-Bratislava, planificata pentru decembrie si intens solicitata de vizitatorii site-ului Blue Air. Motivul? Bratislava se afla la numai 40 de kilometri de Viena, destinatie pe care tarifele transportatorilor nationali ating aproape 350 de euro.
Evident, un bilet de 100 de euro ar fi atras numerosi pasageri. si tocmai cand era aproape de obtinerea aprobarilor, Nelu Iordache si-a vazut visele spulberate de concurenta dura a celei ce se intituleaza cea mai mare companie low-cost din Europa Centrala, adica Sky Europe.
"Abia asteptam sa oferim pasagerilor din Bulgaria si Romania tarife low-cost, si sa pozitionam Bucurestiul si Sofia pe harta destinatiilor la moda pentru vacanta. Suntem foarte multumiti ca lansam aceste rute noi chiar inainte de Craciun, pentru a permite romanilor si bulgarilor care traiesc in strainatate sa revada persoanele iubite", a declarat Christian Mandl, CEO Sky Europe.
Asa ca Blue Air s-a repliat rapid si, urmand exemplul concurentei sale in materie de finantare rapida, s-a orientat catre un fond de investitii.
"Mi-am dat seama ca e foarte greu sa ma lupt singur cu marile companii low-cost din Europa, asa ca de cateva luni negociem cu un fond de investitii britanic vanzarea unui