Mihaita Manea, director Petromar(Foto: )
Documentarea de teren realizata de reporterii „Replica” in privinta recentei poluari a Canalului Poarta Alba Midia Navodari scoate la lumina complicitati extrem de grave intre angajati ai sucursalei Petromar a SNP Petrom (devenita mai nou Petrom) si reteua de hoti de titei.
Desi SNP-ul a tacut malc in privinta scaderilor de presiune de pe conducta dintre depozitele Petromar de la Capu Midia si statia Conpet de la Poarta Alba, fenomenul era cunoscut conducerii sucursalei.
Traseul conductei este pazit non-stop de catre angajati ai Petromarului, insa cu toate acestea, in ultimele trei saptamani au fost descoperite doua instalatii artizanale folosite la sustragerea titeiului. si poate ca lucrurile ar fi fost trecute in continuare sub tacere, daca furturile nu ar fi iesit la lumina prin incidente nefaste, care au afectat mediul inconjurator.
Oricum ar fi, atentia opiniei publice a fost deja deturnata exclusiv spre aspectul poluarii, astfel incat politistii care instrumenteaza furtul s-au culcat deja pe urechea dreapta, indesand dosarul in sertarul cu AN-uri.
In urma cu doua zile, oficialii Administratiei Canalelor Navigabile, Garzii de Mediu si Directiei Apele Romane Dobrogea Litoral au constatat producerea unei poluari grave a Canalului Poarta Alba Midia Navodari, la kilometrul 24, in zona cimitirului din Poarta Alba Penitenciar.
Asa s-a descoperit ca imensa pata de petrol de pe luciul apei provenea de la o instalatie artizanala intepata in conducta Petromar, aflata la zece metri distanta de canal. Furtunul instalatiei era ingropat la zece centimetri sub sol, pe marginea unui sant betonat de scurgere, iar capatul ajungea, pe sub pietre, in apa canalului.
Furtunul a cedat pe marginea taluzului, astfel incat intreaga panta a fost si ea inecata in titei. Pe langa