Scandalurile celebre in domeniu au fost legate de numele firmei Dalli, cea care a concesionat, in 1995, parcarile cu plata de suprafata din centrul Capitalei. Asta poate si pentru ca (sau mai ales pentru ca) printre actionari s-a numarat, pana de curand, si celebrul Dorin Cocos. In primavara acestui an, contractul a fost prelungit pentru inca cinci ani.
"Am semnat prelungirea cand eram primar interimar, insa documentul avea avizele tuturor departamentelor abilitate din Primaria Capitalei", explica viceprimarul general Razvan Murgeanu.
"Prelungirea s-a facut printr-un act aditional, pe baza prevederilor contractuale, care stipuleaza ca "prezentul contract poate fi reinnoit daca nici una din parti nu a cerut rezilierea lui cu cel putin un an inaintea expirarii perioadei de valabilitate"", spune reprezentantul Dalli Exim, Mihai Jianu.
Mutarea termenului de expirare pana in 2010 a starnit nemultumirea celor care acuza Dalli ca nu a facut decat sa ocupe carosabilul cu parcari, numarul locurilor administrate crescand de la 1.866 in 1995 la 3.098 in prezent, doar circa 10% din ele fiind in afara strazilor.
Dar poate cea mai suspecta afacere a Dalli a fost achizitionarea, in 2003, a parcajului subteran de la Intercontinental, aflat pana atunci in proprietatea SC Ciclop SA, firma detinuta de Consiliul General Bucuresti.
Desi situat in buricul targului, parkingul cu o suprafata de aproape 30.000 de metri patrati a fost vandut cu numai doua milioane de euro plus TVA, adica circa 66 de euro plus TVA metrul patrat. Asta in conditiile in care constructia unei parcari subterane costa, potrivit specialistilor, intre 300 si 500 de euro metrul patrat.
Probleme sunt si in provincie. In Arad, de exemplu, exista circa 1.000 de locuri de parcare cu plata dotate cu parcometre. Pentru a achita serviciul, se folosesc card