OTV si Prima TV sunt televiziunile cele mai indisciplinate de pe piata TV. CNA le-a administrat cele mai mari amenzi pentru ca au incalcat frecvent reglementarile din audiovizual. Amenzile sunt atat de mici, incat posturile TV trec pe "rosu" pentru a-si creste audienta.
In ultimii doi ani si patru luni, Consiliul National al Audiovizualului (CNA) a adus la bugetul de stat aproximativ 855.000 RON.
Suma nu a rezultat din vanzarea de antene TV colective pentru asociatiile de locatari sau din bilete de acces la sedintele consiliului (gluma! - nici nu are aceste obiecte de activitate), ci din amenzile aplicate posturilor radio-TV si firmelor de cablu care au incalcat diferite prevederi ale reglementarilor din audiovizual.
O monitorizare Capital arata ca valoarea totala de 855.000 RON reprezinta cele 124 de amenzi aplicate de CNA in acest interval. E mult, e putin? "N-as putea spune ca CNA este excesiv in amenzi. Nu vrem sa devenim niste agenti de circulatie, care stau ascunsi dupa colt ca sa-i prinda pe cei cu "viteza mare"", afirma Ralu Filip, presedintele CNA.
"N-as putea spune ca CNA este excesiv in amenzi. Nu vrem sa devenim niste agenti de circulatie, care stau ascunsi dupa colt ca sa-i prindem pe cei cu "viteza mare"."
Ralu Filip,
presedinte CNA
Cuantumul amenzilor este stabilit in legea audiovizualului si variaza intre 2.500 RON si 50.000 RON. Presedintele CNA apreciaza ca amenzile sunt mici, atat in comparatie cu valoarea publicitatii difuzata mai ales de televiziuni, cat si cu cele din tarile UE.
Banii din cea mai mica amenda incasata de o televiziune mare din partea CNA pot fi recuperati doar dintr-o singura difuzare a unui spot in prime time, iar pentru cea mai mare amenda stabilita de lege statia si-i scoate dintr-o campanie difuzata o saptamana in acelasi interval orar. @N