Romanii descopera reclama on-line si cea din cinematografe
Au cantat, au tiuit, s-au plimbat pe monitor, au aparut brusc, parca din neant, sau au acoperit intreaga pagina - reclamele romanesti on-line au innebunit anul acesta majoritatea utilizatorilor de internet.
Asaltul lumii virtuale a avut loc datorita faptului ca suma investita in publicitatea on-line romaneasca este estimata sa fie in 2005 cu 75% mai mare decat in 2004, conform unui studiu efectuat de agentia americana „Initiative" si facut public de HotNews.ro.
Televiziunea ramane preferata
Studiul „Initiative" estimeaza ca, in Romania, suma totala cheltuita anul acesta pe publicitate, indiferent de mediu, este de 272,178 milioane dolari, cu 20,9% mai mare decat in 2004.
Cea mai mare crestere este in cazul sumelor investite in publicitatea online si cea din cinematografe. Conform estimarilor „Initiative", internetul primeste in 2005 reclama romaneasca in valoare de peste 1,8 milioane dolari, cu 75% mai mult decat in 2004, in timp ce spoturile rulate anul acesta in cinematografe costa peste 2,3 milioane de dolari, cu 50% mai mult decat in 2004.
Chiar si asa, peste jumatate din banii cheltuiti pe publicitate sunt alocati reclamelor televizate, difuzarea acestora costand 144,2 milioane de dolari (cu 26,7% mai mult decat in 2004). Chiar si posturile de radio incaseaza anul acesta mai multi bani decat in 2004, in ciuda trendului mondial care arata o scadere a interesului publicitarilor pentru acest mediu.
In Romania, investitorii au platit 17,2 milioane dolari pentru a-si auzi reclamele la radio, cu 15,5% mai mult decat in anul precedent. Cu toate acestea, incasarile pentru spoturi radio raman in continuare mai mici decat cele pentru publicitatea outdoor (in aer liber): 19 milioane dolari, cu 15,6% mai mult decat in 2004.
Cea ma