Actiunile celor mai importanti producatori auto americani, General Motors, Ford si Chrysler, au atins, luna trecuta, cel mai scazut nivel inregistrat vreodata, informeaza The New York Times.
Vanzarile de pe piata auto americana au scazut considerabil datorita preturilor foarte ridicate ale benzinei, temerilor cu privire la starea economiei si scaderii interesului consumatorilor pentru masini in conditiile in care producatorii au incetat sa mai ofere discounturi mari.
General Motors si Ford au fost cel mai grav afectate. Vanzarile GM au scazut cu 25,6%, iar cele ale producatorului american Ford au coborat si ele cu 26,1%. Situatia nu este la fel de sumbra si pentru Chrysler, care s-a bucurat, in luna octombrie, de succesul unor modele precum 300C.
Compania a inregistrat, de asemenea, si o crestere a vanzarilor din contractele cu firmele de inchirieri auto, spre exemplu. Cu toate acestea, totalul vanzarilor a scazut cu 3,1%.
Producatorii auto din Detroit nu au dat nici un semn, totusi, ca vor sa reintroduca programul prin care au oferit tuturor clientilor, in lunile iunie, iulie si august, discounturi asemanatoare celor destinate angajatilor. Programul respectiv a adus un numar considerabil de clienti in showroom-uri pe parcursul verii si un volum al vanzarilor record, pentru perioada respectiva. Producatorii americani, prefera, insa, sa astepte pana la sfarsitul anului pentru a propune unele noi oferte generoase.
Impreuna, GM, Ford si Chrysler au detinut, luna trecuta, o cota de piata de doar 52,2% in SUA, cea mai mica inregistrata vreodata, conform datelor puse la dispozitie de Autodata. Pe parcursul acestei veri, insa, cota lor de piata a fost cu 10 procente mai mare. Pe de alta parte, constructorii asiatici au realizat, in acea perioada, 40% din vanzarile de camioane si masini mici din Statele Unite. Toyot