Daca licitatia publica pentru serviciile de gestionare si vanzare a spatiului publicitar al televiziunii nationale s-a incheiat, rezultatul acesteia anunta un scandal pe masura greutatii celor doua parti in litigiu: Splendid Media - parte a Grupului Catavencu si ARBOmedia.
Nemultumita de modul si de termenii in care a decurs licitatia, ARBOmedia, companie aflata de 10 ani pe piata romaneasca si care gestioneaza spatiul publicitar al TVR din 1999 si pana la sfarsitul acestui an, a hotarat sa depuna contestatie.
Decizia ARBO intervine dupa ce, in cadrul licitatiei pentru spatiul publicitar pe cele patru canale ale televiziunii (TVR 1, TVR 2, TVR International si TVR Cultural) in urmatorii trei ani, a fost devansata "la mustata" de Splendid Media SA, diferenta dintre cei doi concurenti fiind de numai 0,6 puncte, dintr-un total de maximum 100 de puncte.
Comisia care a analizat dosarele a fost formata din presedintele SRTV, Tudor Giurgiu, directorul de marketing Anca Gheorghe, directorul economic Sabina Petre, consultantul Deloitte&Touche, Michael Kralert.
In concursul de la TVR s-au inscris patru companii specializate, respectiv Cable Direct, ARBOmedia, Splendid Media, DBV Media House, insa una dintre ele (Cable Direct) nu a trecut de aceasta etapa, dupa ce la analiza ofertelor comisia a constatat ca nu avea dosarul complet.
Caietul de sarcini intocmit de TVR a permis accesul la licitatie tuturor regiilor media de pe piata, fiind impuse limite minime, respectiv un an vechime si cifra de afaceri de un milion de euro. De asemenea, din totalul de 100 de puncte care trebuia atins de un candidat, 50 de puncte erau oferite pentru oferta financiara si 50 de puncte pentru cea tehnica.
ARBOmedia, care este o companie cu filiale in 7 tari europene (Germania, unde are sediul central, Cehia, Polonia, Romania, Slovacia, Spania, Turcia), este cot