Unilever, al treilea producator de produse alimentare la scara mondiala, a anuntat o crestere cu 26% a profitului pentru al treilea trimestru al acestui an, pe fondul vanzarii diviziei sale de parfumuri, care include si brandul Calvin Klein.
Vanzarea a compensat marketingul costisitor si costurile cu ambalajele, informeaza Bloomberg.
Producatorul sapunului Dove si al marcii de ceai Lipton a inregistrat, in al treilea trimestru, un profit net de 1,4 miliarde de euro (1,7 miliarde de dolari), in comparatie cu cele 1,1 de miliarde de euro (1,32 de miliarde de dolari) obtinute in aceeasi perioada a anului trecut. Cu toate acestea, daca nu se ia in considerare suma ce i-a revenit companiei in urma vanzarii diviziei sale de parfumuri, profitul net al Unilever a scazut cu 11%. Ea
si-a vandut aceasta divizie, inclusiv brandul Calvin Klein, cu 800 de milioane de euro. Profitul obtinut de companie in urma tranzactiei a fost de 448 de milioane de euro (538,4 de milioane de dolari).
Directorul executiv al companiei, Patrick Cescau, a hotarat sa sacrifice acest profit in favoarea promotiilor, pentru a face fata concurentei. Conducerea Unilever intentioneaza, de asemenea, sa creasca cheltuielile cu publicitatea cu scopul de a spori vanzarile.
"Se situeaza pe o piata foarte competitiva. Cu toate acestea, nu sunt foarte convinsa ca vor realiza, intr-adevar aceasta investitie in publicitate, pentru a obtine cresterea de care au nevoie", a declarat Jane Coffey, de la Royal Asset Management, care gestioneaza active in valoare de aproape 11 mld. euro.
Actiunile Unilever au scazut cu 1,65 de euro, sau 2,8%, pana la 57,45 euro pe actiune, la bursa din Amsterdam. Anul acesta, actiunile companiei au inregistrat totusi o crestere de 19%. Vanzarile Unilever au crescut, in al treilea trimestru al acestui an, cu 4%, pana la