Companiile in sistem de franciza din industrie au avut, in 2004, cea mai mare contributie la valoarea pietei francizelor din Romania, respectiv 43,6%, a declarat, ieri, Razvan Blid, reprezentantul companiei CHR Consulting. "Desi in industrie sunt cele mai putine marci prezente in Romania pe baza unui contract de franciza, respectiv sase, acestea au realizat anul trecut o cifra de afaceri de 318 milioane de euro, reprezentand 43,6% din totalul pietei, care se ridica la 730 milioane de euro", a spus Blid, citat de Mediafax.
Pe locurile urmatoare se situeaza serviciile, fiind incluse si cele financiare, de publicitate, resurse umane si hoteliere, cifra de afaceri in acest sector fiind de 206 milioane de euro, respectiv 28,2% din total. In domeniul de distributie, unde la sfarsitul anului se regaseau jumatate dintre retele, veniturile s-au ridicat la 146 milioane de euro (20% din total).
Cele mai extinse retele sunt in domeniul serviciilor si al distributiei. Astfel, Fornetti, care are 300 unitati in Romania, detine 27,2 % din totalul de retelei de franciza, Allois Dallmayr Kaffe, cu 117 parteneri, detine 9,1% din total, iar Germanos, cu 75 unitati, 6,1 %. Oficialul firmei de consultanta CHR Consulting a adaugat ca numarul de marci prezente in Romania pe baza unui contract de franciza - simpla, master franciza, francizor - se ridica la 171, din care 43 de origine autohtona.
Franciza este o modalitate de desfasurare a unei afaceri prin care detinatorul unui brand - francizorul - incredinteaza contra cost dreptul de folosinta al acestuia si un pachet de norme care privesc utilizarea unui anumit francizat.
Companiile in sistem de franciza din industrie au avut, in 2004, cea mai mare contributie la valoarea pietei francizelor din Romania, respectiv 43,6%, a declarat, ieri, Razvan Blid, reprezentantul companiei CHR Consulting. "Desi in industrie sunt